bianca75.reismee.nl

Weekend

Zaterdag om 7.30 vertrokken naar Senga bay. We gaan met 2 taxi’s. Het is ongeveer 2 uur rijden. Onderweg kijk ik mijn ogen uit. Er zijn best veel verschillen de een woont in een redelijk huis en de ander in een hutje met wat stenen en plastic en karton.
De mensen verkopen vooral mais, bananen, kolen, tomaten en beltegoed langs de kant van de weg. Overal zie je kleine zelfgemaakte kraampjes. De mensen vervoeren de meeste spullen per fiets, dat is echt een gek gezicht als je opeens een hok met kippen achterop ziet staan of een mega grote zak met kolen. Het uitzicht tijdens de rit is geweldig, wat een mooie natuur. Na 2 uur komen we aan bij de lodge. We slapen met z’n 5e in een soort huisje op palen en we kijken zo uit op de Lake, zo mooi.
Daarna varen we met een boot naar een eilandje waar op zich niks te doen is alleen zitten op een rots en wachten op een maaltijd met de lokale vis. Het duurde even maar het eten was heerlijk, zeker de vis.
Je zou kunnen zwemmen in het water maar je loopt het risico dat je biljarzia (worminfectie) oploopt. Dus dat doen we niet. Na het eten terug op de boot, echt heerlijk een windje want het is warm. Nog even zwemmen bij een hotel en dan klaarmaken voor het avondeten. We eten bij de lodge. Zondag na het ontbijt krijgen we een rondleiding langs de lokale bevolken, heel mooi om zien hoe ze hier leven, maar sorry, ooooo zo warm????. Na de tour, souvenirs ophalen, zwemmen en weer terug naar ‘huis’. Weer een ervaring en mooie herinnering rijker.