bianca75.reismee.nl

Eind van week 4

Vandaag vrijdag dacht ik een gewone dag te beleven maar niks in minder waar. We begonnen met 17 mensen in de huiskamer aan zang en ochtendgebed. Blijft echt mooi als de dames zingen. Halverwege ben ik naar de slaapkamer gegaan zodat ik een flesje kon geven en de huismoeder bij het gebed kon zijn. Ook alvast de andere kindjes maar verschoond. Rond 12 uur vroeg Catherin of ik mee wilde naar het Z-H voor controle van de tweeling. Met nog een huismoeder achterin een snikhete auto ( gelukkig wel de raampjes open) rijden we naar het Z-H . Onderweg zie ik gewoon een man op een fiets met 4 kippen aan zijn stuur en minstens 6 achterop ?en geloof niet dat ze dood zijn.  Vorige week zag ik het zelfde maar dan met een geit?. Bij het zh  aangekomen moeten wij nog even wachten ( denk zomaar 20 min??) dan kunnen we naar binnen. Ik kijk m’n ogen uit overal gebouwtjes tuintjes ertussen en veel familie, want als je hier in een ziekenhuis ligt moet er familie mee om voor je te zorgen wassen eten enz.
Als we binnen zijn blijkt het te gaan om een HIV test. Ze weten niet zeker of de baby’s dit hebben. Ze hebben alle 2 wel medicijnen maar dat kan zijn als preventie omdat de moeder ws HIV heeft. Na een prikje in de grote teen stoppen ze heel klungelig bloed in een buisje. Nu 2 uur wachten op de uitslag?. Het is 14.00 dus dat wordt een latertje. Voel ook goed dat ik om 10.00 maar 1 cracker op heb. Er is hier geen restaurant of zo. Gelukkig heb ik wel een flesje water meegenomen. Rond 16.00 komt er een dokter die vertelt dat het nog 10 min duurt. Rond half 5 is dan eindelijk de uitslag er. Een van de kindjes heeft HIV de ander niet. Er moeten nog medicijnen gehaald worden bij de apotheek en daar moeten we ook wachten. Welja de Mw van de apotheek heeft zeker geen haast en loopt wel 4x weg ook maakt ze nog een praatje met een bekende. Om 17.00 kunnen we eindelijk gaan. Terug de warme auto in. De baby’s zijn echt heel zoet geweest.
Zaterdag gaan we naar het zwembad want het is heerlijk warm. ( zie een beetje op tegen de kou in Nederland ) We blijven wakker tot 24:00 omdat Barry en Jet dan weggaan. En om 03:00?staan we op om onze nieuwe huisgenoot  Wietse (20) te verwelkomen. Na wat dingen te hebben uitgelegd gaan we allemaal weer naar bed. Bij ons in de slaapkamer wordt nog even flink gegiecheld?.
Zondag gaan we naar de groente en fruitmarkt en lopen we via een wankele brug naar een 2e hands kledingmarkt. Verderop nog wat souvenirs gekocht en toen met de tuktuk naar huis. Morgen allemaal weer richting ons project, behalve Jitte want die gaat naar huis, ga haar echt missen?.

Reacties

Reacties

Mieke Bolink

Wat een moed om dit allemaal te beleven!!!

Ada Warnaar

Wat een belevenis weer, en wat vliegt de tijd voorbij.

Ansje

Wat zal jij veel aan het z.h. in Delft hebben gedacht. Ik vroeg me af, hoe jullie die baby's in de auto hebben vervoerd? In een goed gekeurde maxi-cosi? Denk het niet. Als je meer van zulke dagen hebt, plus die warmte, zal je wel flink afgevallen zijn. Nou sterkte met de laatste loodjes! dikke knuffel van ons.

Bianca Reijgersberg-Bosch

Gewoon in onze arme zonder gordel. En was het maar zo’n feest dat ik afgevallen was?er zitten een paar kilo extra aan Bianca?
Dank je, de laatste dagen ga ik nog even genieten en dan kom ik graag weer naar huis. ( zie wel op tegen de lange vlucht )

ome Gerrit.

Wat is het toch erg als je al ziek (hiv) aan het leven moet beginnen.
En ja het gaat daar totaal anders dan bij ons en wat zijn wij dan gelukkig met ons leven hier!
xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!