bianca75.reismee.nl

Safari

Donderdag 25 januari werden we om 7:15 opgehaald door onze taxi’s om naar town te gaan waar onze bus van kiboko tour klaarstond. Nog even wat formulieren invullen en dan vertrekken we richting Zambia. Met ons reizen er nog 2 dames mee, de een komt uit Londen en de andere uit België. Het is een uur of 6/7 rijden ligt er een beetje aan hoe lang het duurt bij de grens. De rit is mooi, warm en zo af en toe hilarisch. De chauffeur stopt ongeveer 1 1/2 uur voordat we er zijn in een stadje om daar even 6 stalen kozijnen op te halen. Deze worden vastgemaakt boven op de bus. Wij wachten geduldig in een snikhete bus?
Eenmaal aangekomen bij het kamp krijgen we duidelijke instructies wat we wel en wat we niet mogen doen. Absoluut geen eten mee in de tent zelfs geen lege papiertjes, de olifanten komen hier echt op af en breken je tent open. Fijn om te weten?
Er kunnen ‘ s nachts ook nijlpaarden in het kamp lopen want ons kamp met tenten ligt aan een rivier.
Daarom is het van belang dat je altijd de gard waarschuwt zodra het donker is als je naar het toilet moet. Maar ik moet zeggen het went, heb weinig keus want als je zoveel drinkt moet je toch echt plassen?
De 1e safari begint vrijdagochtend om 6 uur. 5 uur worden we gewekt 5:30 ontbijt en daarna rijden we weg. ( mijn leven in Afrika en ook de Safari betaal ik NIET van donatiegeld ) vindt dit voor mezelf erg belangrijk om aan te geven!!! Het donatiegeld is voor mijn 5 weken werken op het project en voor de spullen die ik al heb gekocht. Wat er over is doneer ik aan mijn project. Daar hebben ze een wensenlijst en zo kunnen ze de dingen kopen of doen die nodig zijn ( bv. een huisbezoek betalen om te kijken of een kindje weer terug zou kunnen naar zijn familie)

De 1e rit is net 10 min bezig en we spotten al een luipaard, dat is echt bijzonder want die zie je meestal niet zo snel. Het is een groot park zonder hekken. De natuur is prachtig, ook de mooie vogels in verschillende kleuren. Op de foto’s zien jullie wat ik zoals tegen ben gekomen.
De ochtendrit is van 6:00-10:00 en de middagrit van 16:00-20:00
Om 11:30 is er lunch in de vorm van een warme maaltijd en om 20.00 is er dinner. We hebben de kok al gevraagd of hij met ons mee wil naar Nederland want het eten is zo lekker daar kan ik zelfs niet aan tippen. De rest van de ritten zijn super mooi, al die beesten van zo dichtbij zien...... ik kom hier zeker terug maar dan wel met Peet, Sanne en Evan!!!
Zondagochtend mogen we tot 6:00 uitslapen daarna ontbijt en dan terug voor het ‘gewone’ werkleven in Lilongwe waar ik ook weer veel zin in heb.

Reacties

Reacties

leonie halbe

eindelijk eens rustig al je verhalen zitten lezen. wat een bijzondere ervaring!!! zo mooi dat je dit doet!!!
hoop snel weer meer te mogen lezen

liefs le

Marjon van der Made

Wat een prachtige verhalen Bianca. Mooie ervaring en leuk om je reis zo op een afstand mee kunnen maken.
lieve groet Marjon

ome Gerrit.

Hoi; dat lijkt toch op een geweldige vakantie zo"n safari! Wel een mooie belevenis voor je en door de mooie foto"s komt het safari gevoel bij ons weer terug.
Groetjes.

Diane

Jaa!!! ik wil ook mee! Lijkt me geweldig. En wat heb je een hoop gezien en kunnen fotograferen.. Malawi gaat op onze bucketlist!
xxx

Brigitte

Geweldig!

Mieke Bolink

Wat een geweldige ervaring!!!!!

Bianca Reijgersberg-Bosch

Leuk om jullie berichten te lezen daar doe ik het voor?

Je moeder

Het is geweldig om dit mee te maken en Dan Maar hard sparen voor de volgende reis

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!