bianca75.reismee.nl

De eerste dagen

Dinsdag op woensdag goed geslapen, wel om 2.00 klaarwaker met onwijze hoofdpijn. Na wat te hebben ingenomen ben ik gelukkig toch in slaap gevallen. Best warm onder in het stapelbed en met klamoe en dekbed die er de halve nacht af heeft gelegen. Om 3.15 begon er ook nog even een haan te kraaien lang leven de oordopjes. De andere uit het huis Gerrieke (22) en een stel Barry en Jet (beide 35) gingen woensdagochtend vroeg naar hun eigen project. Jitte (19) en ik hebben lekker uitgeslapen tot 9.00. Heerlijk buiten op de veranda wakker worden met thee en brood met jam. Even een stukje rond ons compound gelopen. Om 12.15 kwam James onze vast taxichauffeur ons halen om naar het vliegveld te gaan om onze koffers op te halen, gelukkig zagen we ze gelijk al rondjes draaien op de enige band van het vliegveld. Een maal terug in het huis gauw slippers aan en met de tuktuk van William naar een winkel om inkopen te doen voor het avondeten, ik kan je zeggen dat is een hele beleving zo'n tuktuk je kijkt je ogen uit. Het eten lekker primitief klaargemaakt op een gasbrander want er is vanaf 15.00 al geen stoom meer. Het is nu 22.00 en nog steeds geen stroom. Dat wordt koud douchen. Goed geslapen en volgens mij is er vannacht heel even maar stroom geweest want mijn telefoon is niet echt vol. Dus weer geen stroom. Na het ontbijt kwam Maartje ons halen voor de citytour en gingen we eerst met de fietstaxi naar een plek waar de minibusjes stoppen. Gelukkig een fiets met kussentje ze brengen je an naar de plaats van bestemming, je moet wel eerst een prijs afspreken meestal naar wij naar toe moeten kost het 300 kwacha (0,40) De minibus brengt je naar de carplaats daar bevind zich een oude markt met fruit en doeken maar een eindje verderop zijn er ook grote supermarkten. De minibus is ook echt een beleving want ze proppen het liefst zoveel mogelijk mensen in 1 busje. Ze stoppen ook overal en als ze tussendoor moeten tanken doen ze dat gewoon met iedereen erin haast hebben kennen ze hier echt niet. Op de markt is Pieter hij staat aan het begin en als je inkopen gaat doen kun je bij hem een lijstje inleveren en dan zorgt hij tegen een mooi prijsje dat je alles hebt. Vandaag alleen wat bananen en avocado's gekocht (die 2 tot 3x zo groot zijn als bij ons).
Foto's maken is hier zeker niet vanzelfsprekend en er wordt ons ook vriendelijk verzocht dat alleen te doen met toestemming van de locals. Foto's volgen dus nog. In de middag zijn we weer terug in het huis. Jitte gaat samen met Maartje naar haar project om daar voorgesteld te worden dus ik blijf alleen achter in het huis. Heerlijk want op een of andere manier kom ik gewoon tijd te kort, ik heb nog niet eens mijn koffer uitgepakt en dat is niks voor mij. Yes er is weer stroom snel alles aan de lader. xxx

Reacties

Reacties

Diane

Das effe schakelen.. in zo'n andere cultuur! Hier is het koud, grijs mistig.. Wat weer betreft mis je niets.
Morgen jij naar je werkplek?
Kus, Diane

angelina

Net kamperen Bianca, maar dat ben jij wel gewend.??

Rianne

Geen stroom, koken op een gasbrander, slapen in een stapelbed...hmmmm....stoer wijf ben je!
Die markt, en de tuktuk?.. Jaaaaa dát lijkt me wel wat maar voor de rest? Ik maak voor jullie een hele diepe buiging! Wat een cultuurshock!
Liefs vanuit een vochtig, koud, en mistig kikkerlandje ?

Sonja

Lekker zennnnnn, haasten heeft geen zin?
Veel plezier vandaag bij je project!

Inez

Back to basic, heerlijk! Dan besef je weer hoe makkelijk we het hier eigenlijk hebben. ?

Bianca Reijgersberg-Bosch

Zeker ik voel me ook best thuis het is inderdaad net kamperen en alles gaat hier langzaam. En als er stroom is wordt hier alles als een malle in het stopcontact gedaan?want voor je het weet zet iemand de stroom gewoon weer uit?

ome Gerrit.

Hoi Bianca leuk toch al die andere mensen en gewoontes. Om de problemen met de gebrekkige stroom te ontlopen koop een oude fiets (hoeft niet veel te kosten) met dynamo en trappen maar!!
xxxx.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!