bianca75.reismee.nl

Het begin

Rond 14.15 inchecken waar het best rustig was. Maar zoals overal ook hier een zuil om in te checken. Tja en als je al 100 jaar niet op schiphol bent geweest sta je daar toch een beetje verloren zeker als die paal toch aangeeft dat er iets mis is. Oke hartslag van gemiddelde hardloper. Naar de echte balie voor een live incheck. Koffer 23,5 kilo gelukkig geen probleem want pfffff had echt niet geweten wat ik daar nog uit moest halen. Toen paspoort gegeven en dan krijg je daarna snel je boardingpassen. Maar helaas ..... kijken nog eens kijken nou zegt dat meisje dat wordt lastig. Hartslag van iemand die net 10 trappen heeft gelopen. Ik ga even naar m'n teamleidster mw want u heeft geboekt met uw getrouwde naam. Ja dus ben toch ook getrouwd???
Dat was dus niet de bedoeling geweest, nee mw u moet altijd met uw meisjesnaam boeken, maar het is geregeld. Zo dat geeft rust kan ik je vertellen.
Om 15.30 afscheid genomen en nog even verteld waar iedereen zijn cadeautje thuis kon vinden. Ik heb een lieve kaart van Diaan gekregen dat was even slikken en van Peet en de kids ook met een mooie armband erbij. Dat zijn de momenten dat het best moeilijk is om te beseffen dat je zo ver weg gaat.
Samen met Jitte (die zit ook in het Doingooodhuis) door de douane heen, jeetje zelfs mijn bergschoenen moesten uit, riem af, handen omhoog en scan over je lichaam ......clear. Voor het laatst zwaaien naar de achterblijvers en op naar het groote en onbekende avontuur.
16.35 boarden voor Munchen, klein vliegtuig 2-2 en heerlijk wat extra kleding aan om het niet koud te hebben, want in een vliegtuig kan het koud zijn. Nou in deze niet hoor het leek wel een sauna. Gelukkig een korte vlucht. Aangekomen op het vliegveld in Munchen, wat een luxe. Op zoek gegaan naar iets waar we een vette hap konden eten want het vermoeden was dat we in het vliegtuig nou niet echt een geweldige maaltijd zouden krijgen. Wat achteraf best mee viel. Ik had me ook klem kunnen zuipen want die vriendelijke sterward (zo een met dat handje) zei everyting is for free!!!
Rond 19.30 inchecken voor naar Johannesburg. Jitte zit een paar rijen voor mij dat is jammer. Maar van onze aardige steward mochten we later toch bij elkaar zitten. Helaas blijken precies onze schermpjes het niet te doen en wordt er ook omgeroepen dat we later aan zullen komen en dat de mensen met een aansluitende vlucht (zoals wij) dat misschien niet halen, maar hopen dat het vliegtuig wind mee heeft.
Een redelijke nacht gehad af en toe wat geslapen, gelezen, en muziek geluisterd. Rond 9.15 landen we gelukkig iets eerder dan gezegd werd. Maar ja dan nog optijd dat vliegtuig uit zien te komen als je bijna helemaal achterin zit. Wachten wachten en warm dat het was. We hadden al te horen gekregen dat onze bagage het volgende vliegtuig niet ging halen. De vraag is wanneer dan wel??? Ik sjouw me een breuk aan mijn rugzak die toch al gauw 9 kilo weegt. Ja jullie zullen wel denken die is gek.....dat valt wel mee, want voor zover we nu weten wordt onze bagage pas morgen bezorgd. Heb ik toch mooi een kort setje kleren, schoenen en in het klein de hele rattaplan voor douchen enz bij me. Ik hoor iedereen denken........bij bianc kan het ook niet anders. Oke om 9.35 vliegtuig uit op zoek naar de juiste gate.... in Johannesburg is het nogal groot, hup door de douane Jitte was in 5 sec klaar ik daarin tergen moest eerst lachen voor de foto, toen mijn (kleffe rechterhand op de scanplaat, daarna mijn linker hand (net zo klef) en als laatste de 2 duimen. Zal wel aan de leeftijd liggen. Stempel en rennen richting het vliegtuig. 28 graden bergschoenen aan en te veel kleren en die rugtas van 9 kilo. Gelukkig loop ik wel eens een rondje hard. Eindelijk in het warme vliegtuig op naar het vliegveld van Malawi waar de controle bij de douane (lees 6 hokjes) behoorlijk lang duurde welkom in Afrika. Een formulier ingevuld dat we morgen de koffers kunnen halen rond dezelfde tijd als vandaag. Maartje kwam ons ophalen we hebben gepind (80.000) kwacha bijna €100,- en een simkaart geregeld en toen op naar het huis.
Lieve allemaal dit was een extreem lang verhaal hoort bij het begin. Ik ga jullie van de week de rest van de indrukken en ervaringen vertellen. Voor nu ga ik slapen want ik val gewoon om xxx

Reacties

Reacties

Sabine

Wouw Bianc,je bent er gewoon,!!!! En nu gaat het echte avontuur beginnen..kijk al uit naar je volgende verhaal.

Baukje

En dan was dit alleen nog maar de reis erheen. Nu al benieuwd naar je volgende blog. ?

Rianne

Daar ben je dan!!!!
Slaap lekker en tot snel, kan bijna niet wachten tot je volgende blog!
Xxx

Brigitte

De teis alleen al was een avontuur. Kan je nagaan wat de rest wordt ?

Ansje

Ha lekker dat alles, bijna, vlotjes is verlopen. Leuk verhaal, je hebt talent. Laat ons daar zoveel mogelijk van genieten. Ik wacht in spanning hoe het werk, waar je voor gekomen bent, eruit ziet. Dikke kus van Henk en mij.

Sonja

Super leuk om te lezen, je bent gewoon in Afrika!!!
Wat een spannende reis?

Patricia

Wat een verhaal.
Succes buuf?

Angelina

Het avondtuur kan beginnen xxx

Inez

Spannende reis, maar je bent er! Benieuwd naar al je verhalen???

Bianca Reijgersberg-Bosch

Leuk dat jullie allemaal zo enthousiast zijn.
Ik ga proberen zoveel mogelijk te schrijven. De foto’s is lastig. Als ik ergens WiFi heb dan zal ik er meer aan toe voegen.

ome Gerrit.

Wow dat was me een reis. Ik zie nu pas je verhalen want een waarschuwing via een mail zag ik alsmaar niet. Nu ik dat weet kijk ik elke keer of er iets is. Liefs van ons.

Je moeder

Ik ben heel trots op je en vind het heel lndrukwekkend wat ik gelezen heb. .
Ik blijf je volgen groetjes Ma xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!