bianca75.reismee.nl

Welkom op mijn Reislog!

Hallo en welkom op mijn reislog!

Vandaag over precies 4 maanden ( 8 januari 2018) ga ik voor vrijwilligerswerk naar Malawi (Afrika) Iets wat ik van jongs af aan al gezegd heb dat ik dat ooit zou willen doen. Nooit echt mee bezig geweest omdat je een gezin hebt. Alleen begin dit jaar dacht ik waarom doen mensen dingen die ik ook wel zou willen doen. Het antwoord is heel simpel, als je je er niet in verdiept en het niet zelf gaat regelen, zal het ook nooit gaan gebeuren wat het ook is. Daar begon mijn zoektocht op internet naar vrijwilligerswerk in Afrika. Als snel kwam ik uit op de site van Doingoood, en was ook het bezoeken van een informatieavond snel geregeld. De informatie was zeer duidelijk en het gaf mijn man Peter en mij ook een veilig gevoel,  het blijft toch Afrika. Zonder de support van mijn man en kinderen kan ik niet zomaar 5 weken van huis. Na die avond heb ik me ingeschreven voor het project House of Hope. Dit is een project voor kleinschalige opvang voor jonge kinderen in nood. Er worden ongeveer 16 kinderen (de meeste zijn onder de 1 jaar) opgevangen. De kinderen worden opgevangen omdat er in de thuissituatie niet meer voor ze gezorgd kan worden. Verschillende oorzaken spelen hierbij een rol, armoede of het kindje heeft geen ouders meer. Na een jaar wordt er gekeken of het kind terug kan naar de thuissituatie of dat er pleegzorg of een adoptie gezin gezocht wordt zodat het kind een veilig thuis krijgt. Ik zal daar de huismoeders gaan ondersteunen in alle dagelijkse verzorging van de kinderen. 

Zo af en toe zal ik wat extra info geven over mijn aankomende avontuur, en tegen de tijd dat ik in Afrika ben zal ik jullie op de hoogte houden hoe het daar is.



Wil je automatisch een mailtje ontvangen wanneer er een nieuw verhaal of een nieuwe fotoserie op deze site staat? Meld je dan aan voor mijn mailinglijst door je e-mail adres achter te laten in de rechter kolom.

Ik zie je graag terug op mijn reislog en laat gerust af en toe eens een berichtje achter!

Leuk dat je met me meereist!

Groetjes,

Bianca

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!